RECOMANACIONS

ANIREM DEIXANT AQUÍ RECOMANACIONS DE LLIBRES, MÚSIQUES, PEL.LÍCULES, EXPOSICIONS QUE ENS ESTAN INTERESSANT I ENS FAN APRENDRE JUNTES

LECTURES


UTILITZEM AQUEST LLIBRE A L'AULA QUE DUR UN CD AMB PROPOSTES PER FER MEDITACIÓ. ENS AJUDA A CONNECTAR AMB EL NOSTRE JO, A RELAXAR-NOS PLEGATS

DEIXO EN AQUEST ESPAI LES POSSIBILITATS PER VACANCES
POSSIBILITATS PER VACANCES DE L@S MÀGIQU@S
-Per parlar del que hem viscut a l’estiu fer una llibreta-RECULL amb la idea que sigui un DIARI on anar plasmant les diferents vivències DE L’ESTIU (fotos, postals, petxines, sorra, col·leccions de flors, fulles, objectes diversos, plànols dels llocs visitats, llistes de les coses preferides...) pot anar acompanyat d’una CAIXA DE TRESORS DE L’ESTIU.

- Continuar pensant la CAPSA DE VIDA per compartir-la quan arribem a l’aula de 4 anys omplint-la de petjades importants que ja hem anat compartint (músiques, pel·lícules, joguines, imatges) de la nostra història i de com va canviant.

- Escriure’ns POSTALS com una manera de comunicar-nos i saber dels altres. Qui diu postals, mails, wapshaps, imatges importants de l’estiu.

- El RECULL DE LES INVESTIGACIONS d’aquest curs plasma alguns dels moments més emblemàtics dels itineraris d’indagació on ens hem involucrat.
Aprofiteu per compartir-lo, que la nen@ us expliqui el què ha après, el que ha viscut, que us serveixi per llegir plegats les converses i comentar com anava canviant el seu coneixement, si parlava o no ( i si no ho feia què pensa ara de tot el que deien els altres, perquè no parlava...) Compartir l’emoció de tot el que hem après i tot el que encara ens queda per aprendre. Us poden provocar les ganes de fer altres treballs, de conversar, de recordar les cançons, els contes, de llegir els noms, d’acabar d’enganxar i escriure. Poden servir per millorar treballs o acabar el dels dies que no hem vingut  a l’escola o bé tornar a fer treballs que us interessin. Penseu en noves temàtiques pel curs vinent, en propostes pel nom de l’aula de 4 anys.

- Continuar compartint l’emoció pels NÚMEROS
Recollint números que us interessin, que parlin de vosaltres, els anys de la família, els números de la sabata, quants km fem per anar de vacances...
Incorporar a la vida diària fer-se preguntes sobre situacions de càlcul que es donin (comptar petxines, pedres, cotxes, plats quan pares taula, inventar-se problemes de posar i treure de situacions reals, analitzar i interpretar números que es fan significatius per vosaltres.

-Aprofiteu les mil situacions que es donen a diari per convidar a LLEGIR I ESCRIURE (donant oportunitats per tal que expressin les seves hipòtesis, per compartir el que diu allà). Fer cartes, escriure títols de dibuixos, fer contes, fer notícies, fer llistes (de la compra, dels seus animals preferits, dels seus amics...). Compartir la lectura de llibres i convidar als infants que facin hipòtesis de lectura per vosaltres, trobar estona per llegir-los plegats.

-Podríeu tornar a repetir experiències viscudes: anar a la Fundació Miró, al Zoo, al llocs on ells i elles puguin fer de guies.

I, sobretot, aprofiteu per conviure intensament amb les persones importants per a vosaltres. Perquè com deia Jhon Lennon “la vida és el que passa mentres estem ocupats fent altres plans”.
No deixeu que se us escapi !
muaaaaaaa
bon estiu! ple d’horitzó!
                                                                        marisol



No hay comentarios:

Publicar un comentario